Жоғары оқу орнында нейропедагогиканы қолданудың аспектілері
DOI:
https://doi.org/10.32523/3080-1710-2025-150-1-352-366Кілт сөздер:
когнитивті процесстер, нейробілім, нейродидактика, нейропсихологиялық білім, қарым-қатынас, ми, мотивацияАңдатпа
Мақаланың мақсаты - нейроғылымның жетістіктерін ЖОО-да, оның ішінде студенттерді кәсіби терминологияға оқыту кезінде қолдану тұрғысынан бағалау. Атап айтқанда, алғаш рет ұғымдарды игеру кезінде мидың жұмыс істеу заңдылықтары мен механизмдері (brain-based learning) туралы білім негізінде білім алушыларда кәсіби ойлауды қалыптастыру мүмкіндігі талданады.
Мақалада жаңа сөздерді (терминдерді) ассимиляциялау және түсіну, қабылдау, зейін, есте сақтау және атқарушы функциялар процестеріне, сондай-ақ, сыйақы мен мотивацияға жауап беретін нейрондық жүйелердің қызметі арқылы жүретіні көрсетілген. Сонымен қатар, ассимиляция процесінде кәсіби терминологияның ерекшелігін — абстрактілі және нақты ұғымдарды ескеру қаншалықты маңызды екендігі туралы қорытынды жасалады. Нейробілім мәселелерін зерттеу әртүрлі елдердегі зерттеу бағыттары арасындағы айырмашылықты анықтады: ресейлік мамандар негізінен жекелендірілген нейротехнологияларды іздеуге және мидың жұмысын ескере отырып жасалған цифрлық бағдарламалар мен құрылғыларды енгізуге назар аударды. Шетелдік зерттеушілер нейробілім берудің бірыңғай әдіснамасын құруға және мидың жұмысы туралы білімге негізделген оқыту әдістерінің тиімділігін дәлелдеуге тырысады. Мақала авторлары нейромифтерді кәсіби түрде жоққа шығару және оқу процесінің тиімділігін арттыру үшін оқытушылардың неврология саласындағы құзыреттілігін арттыру қажет деп санайды. Жұмыста келтірілген мәліметтер жоғары оқу орындарының оқытушыларына білім беру процесін ұйымдастыруда пайдалы болуы мүмкін.