Цифрландыру, жаһандану және инклюзивті білім беру жағдайында оқытушылардыңкәсіби даму бағдарламаларын трансформациялау
DOI:
https://doi.org/10.32523/3080-1710-2025-152-3-319-340Кілт сөздер:
оқытушылардың инновациялық белсенділігі, кәсіби дамуы, мотивация, инновациялық технологиялар, цифрландыру, инклюзивтілік, біліктілікті арттыру бағдарламаларыАңдатпа
Мақала цифрландыру, жаһандану және инклюзивті тәжірибелерді кеңейту жағдайында жоғары оқу орындары мен колледж оқытушыларының біліктілікті арттыру саласындағы қажеттіліктерін зерттеуге арналған. Зерттеудің мақсаты – оқытушылардың инновациялық белсенділігін қалыптастырудың теориялық және әдіснамалық негіздерін анықтау және біліктілікті арттыру жүйесінің рөлін бағалау. Міндеттер ретінде халықаралық және қазақстандық тәсілдерді талдау, бағдарламаларды таңдау факторларын анықтау және олардың мазмұны мен нысандарына қанағаттанушылықты эмпирикалық бағалау қарастырылады. Қазақстандық білім беру ұйымдарының 143 оқытушысының сауалнамасы негізінде кәсіби даму бағдарламаларының басым компоненттері және олардың еңбек өтілі мен академиялық лауазымы бойынша қабылдауындағы айырмашылықтар анықталды. Тәжірибеге қарамастан, оқыту әдістемесі, цифрлық технологиялар, инновациялар және дуальды оқыту бойынша модульдер жоғары бағаланады. Жаңадан бастаған оқытушылар аксиологиялық және гуманитарлық аспектілерге аз қызығушылық танытады, ал тәжірибелі мамандар стратегиялық және зерттеу компоненттеріне назар аударады. Статистикалық талдау (t-тесттер, ANOVA) кәсіби топтар арасында құрылымдық айырмашылықтар болған кезде негізгі қажеттіліктердің салыстырмалы бірлігін көрсетті. Нәтижелер цифрлық, инклюзивті және құндылық компоненттерін біріктіретін модульдік және бейімдеу бағдарламаларының қажеттілігін растайды, бұл оқытушылардың инновациялық әлеуеті мен кәсіби бірегейлігін дамытуға, сондай-ақ жаһандық трансформациялар жағдайында кәсіби даму жүйесін жаңғыртуға мүмкіндік береді.






