Бастауыш білім берудің құзыреттілік тәсілі: қазіргі тенденциялар
DOI:
https://doi.org/10.32523/3080-1710-2025-151-2-227-241Кілт сөздер:
бастауыш мектеп, құзыреттілік тәсіл, білім беру, оқыту, оқушылар, білім, дағдыАңдатпа
Мақалада оқу нәтижелерін анықтауға мүмкіндік беретін құзыреттілік тәсілді қалыптастыру ерекшеліктері қарастырылады. Мақаланың мақсаты - бастауыш сынып оқушыларын оқытуға құзыреттілік тәсілдің тиімділігін зерттеу. Бұл зерттеудің міндеттері бастауыш мектепте «Жаратылыстану» пәнін оқыту сапасын арттыру үшін оларды қолданудың тиімділігін бағалау мақсатында бастауыш мектепте оқытудың заманауи және дәстүрлі әдістерін талдауы болды. Осы тәсілдің арқасында оқушылардың жеке басы жетілдіріліп, негізгі құзыреттер қалыптасады. Бұл тәсіл оқыту нәтижелеріне бағытталған, осыған сәйкес оқушылардың мектептен тыс жерде туындайтын әртүрлі жағдайларда нақты іс-әрекеттер жасау қабілеті анықталады, яғни, оқу процесінде алған білімдерін оқушылар өмірде қолдана білуі керек. Құзыреттілік тәсіл мектеп бітірушісіне бағытталған, ол белгілі бір салада нақты білімге ғана емес, сонымен қатар өмірлік мәселелерді шешуге де қабілетті болады. Оқытудағы құзыреттілік тәсілмен байланысты әдеби дереккөздерді талдау нәтижесінде зерттелетін тәсіл сапалы білім беру қажеттілігі мен алынған ақпаратты көбейту арқылы туындаған мәселені дәстүрлі түрде шешуге жол бермеу арасындағы қайшылықты күшейту тәсілі болып табылатыны анықталды. Мақаланы жазу барысында біз зерттеудің жалпы ғылыми әдістерін қолдандық: контент-талдау, ғылыми басылымдарға шолу, білім беру саласындағы нормативтік-құқықтық құжаттарды талдау. Зерттеу нәтижелеріне оқушылардың негізгі құзыреттіліктерін қалыптастыру үшін бастауыш мектепте құзыреттілікке бағытталған тапсырмаларды қолдануға баса назар аударуға болады.






