Татарстан Республикасындағы полилингвалды білім беру мәселелері
DOI:
https://doi.org/10.32523/3080-1710-2025-152-3-7-23Кілт сөздер:
көп тілді білім беру, инклюзия, инновациялық білім беру ортасы, коммуникативтік дағдылар, білім беру модельдеріАңдатпа
Көп тілді оқыту-бұл оқушыларды көптілділікке, көп мәдениетті қоғам мен әлемді қабылдауға тартуға арналған мақсатты процесс. Бұл процестің негізгі құралы екіден көп тілді меңгеру болып табылады, мұнда тілдердің әрқайсысы арнайы білімді түсіну және мәдениетаралық қарым-қатынасты жүзеге асыру тәсілі ретінде әрекет етеді. Мақалада Татарстан Республикасының Көп тілді білім беруді ұйымдастыру тәжірибесі, атап айтқанда академиялық даярлыққа, коммуникативтік құзыреттілікке және оқушылардың мәдениетаралық өзара іс-қимылына көп тілді көзқарастың ұйымдастырушылық-педагогикалық шарттары, сондай-ақ республикада көп тілді білім беруді енгізудің табыстылығын қамтамасыз ететін факторлар ұсынылған. Зерттеудің мақсаты Татарстан Республикасының мектептерінде көп тілді білім беру мониторингін жүргізу және оның тиімділігінің нәтижелерімен танысу болып табылады.
Жұмыста қазіргі білім берудегі көп тілді тәсілдің маңыздылығын растайтын республика мектептерінде жүргізілген зерттеулердің нәтижелері көрсетілген. Зерттеу барысында біз көп тілді оқыту қолданылатын жалпы білім беретін мекемелердің жіктемесін жасадық. Қазіргі заманғы және тиімді көп тілді білім беру ортасын құруға бағытталған "Адымнар "білім мен келісімге Жол" көп тілді кешені" мемлекеттік автономды білім беру мекемесінің тәжірибесіне ерекше назар аударылды.
Мақаланың ғылыми және практикалық маңыздылығы оның Татарстан Республикасының Білім беру жүйесін реттейтін нормативтік құжаттар мен заңнамалық актілерге талдау жасауымен, полилингвальды білім беру практикасына арналған есептерге сапалы контент-талдау жасауымен, педагогтар мен білім беру мекемелерінің әкімшіліктерінен олардың полилингвальды білімге деген көзқарасын анықтау және оларды тиімді жүзеге асыруға кедергі келтіретін кедергілерді анықтау үшін сауалнама жүргізуімен байланысты модельдер, сарапшылар мен мүдделі тараптардың сараптамалық бағалауды алу үшін интервьюі өткізілді, бар жағдайды жақсарту бойынша ұсыныстар және көп тілді сыныптарда оқитын оқушылардың үлгерімі мен коммуникативтік дағдыларының даму динамикасын эмпирикалық талдау.
Зерттеу көрсеткендей, көп тілді білім беру студенттердің академиялық, психикалық және эстетикалық дайындық деңгейін жоғарылатады, коммуникативті қабілеттерін дамытады және әртүрлі халықтардың мәдени ерекшеліктерін құндылық қабылдауды қалыптастырады.






