Жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының алдын алуда әлеуметтік педагогтың құқықтық құзыреттілігі

Авторлар

  • М.Д. Мурзагулова Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті Автор https://orcid.org/0000-0002-1655-6252
  • Л.А. Сулейменова Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университеті Автор
  • М.М. Байбекова Академик Ә. Қуатбеков атындағы Халықтар достығы университеті Автор https://orcid.org/0000-0003-2053-5312
  • Г.А. Қырғызхан Абай атындағы Қазақ Ұлттық Педагогикалық Университеті Автор https://orcid.org/0000-0002-7685-6142
  • З.Е. Сыдыкова Орталық Азия Инновациялық университеті Автор https://orcid.org/0000-0002-7935-747X

DOI:

https://doi.org/10.32523/3080-1710-2025-152-3-288-302

Кілт сөздер:

жеткіншек, виктимдік мінез-құлық, виктимділік, әлеуметтік педагог, құқықтық құзыреттілік, виктимизация процесі, қолайлы орта

Аңдатпа

Мақалада жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының алдын алуда әлеуметтік педагогтың құқықтық құзыреттілігінің кәсіби қызметі негіздері зерттелген. Зерттеудің мақсаты – виктимдік мінез-құлық пен оның қылмыстық әрекеттерге байланысын зерттеу арқылы жасөспірімдердің өмірге бейімделуінде әлеуметтік педагогтардың құқықтық құзыреттілігі мен кәсіби  негіздерін ашу. Мақалада "виктимділік", "жәбірленушілік", "виктимдік мінез-құлық", "құқықтық құзыреттілік"  ұғымдарына түсініктеме беріліп, олардың әлеуметтік-педагогикалық мәні көрсетілген. Зерттеу барысында жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының алдын алу мен түзетуде  олармен жүргізілетін жұмыстардың тиімділігі әлеуметтік педагогтың кәсіби құзыреттілігіне байланыстылығына назар аударады. Мектеп оқушыларының виктимдік мінез-құлқының алдын алу мәні мен мазмұнын теориялық тұрғыдан талданған пайымдаулар негізінде жеткіншектерде мәдени құндылықтар мен құқықтық сауаттылықты қалыптастыру барысындағы әлеуметтік педагогтардың құқықтық құзыреттілігі маңыздылығын көрсетеді. Зерттеудің теориялық-әдіснамалық негізі жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының әлеуметтік бейімделу үдерісінің құрылымы сызба арқылы бейнеленді. Жасөспірімдердің мінез-құлқындағы виктимділікке бейімділігіне әсер ететін факторлар - жетімдік, отбасындағы зорлық-зомбылық, ата-аналардың маскүнемдігі, қорқыту, жайлы және қауіпсіз білім беру ортасының болмауы, қылмыстық топтарға тартылуы, ақпараттық ортаның теріс функциясы қарастырылды. Мақалада әлеуметтік қауіпті жағдаяттар  құрбанына жетелейтін  жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының құбылысы мен оның алдын алу мәселесінің  теориялық-әдіснамалық және ғылыми-практикалық негіздері қарастырылады. Бұл мақала нәтижесінде  әлеуметтік педагогтың кәсіби қызметі білім беру мекемесінде жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының алдын алу шараларын тиімді ұйымдастырудың маңыздылығын көрсетеді.

Downloads

Download data is not yet available.

Жүктеулер

Жарияланды

2025-09-30

Журналдың саны

Бөлім

Статьи

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Жеткіншектердің виктимдік мінез-құлқының алдын алуда әлеуметтік педагогтың құқықтық құзыреттілігі. (2025). Gumilyov Journal of Pedagogy, 152(3), 288-302. https://doi.org/10.32523/3080-1710-2025-152-3-288-302

Ұқсас мақалалар

1-10 тен 54

Бұл мақала үшін Кеңейтілген нұсқалар бойынша ұқсас мақалаларды іздеу.

Осы автордың (немесе авторлардың) ең көп оқылатын мақалалары